چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام

این متن را از وبلاگ http://sorkhpoost.blogfa.com/ برداشته ام.

نوشته شده توسط یک سرخپوست


محبوب‌ها، آدم‌های سو استفاده‌گری‌ هستند. نه اینکه ذات‌شان خراب باشد یا شخصیت ناجوری داشته باشند. نه! چون اگر اینطور بود، هیچوقت محبوب نمی‌شدند. بحث اینجاست که بد عادت شده‌اند. ما نامحبوب‌ها، بد عادت‌شان کرده‌ایم. نازشان را کشیده‌ایم. همیشه در دسترس‌شان بوده‌ایم و هر کار کوفتی‌ای که بگویی برای لبخند لعنتی‌شان انجام داده‌ایم. طوری که حس می‌کنند همه‌ی این مزیت‌ها کاملا حق‌شان است و حتی بگویی نگویی همیشه ناراضی هم هستند. محبوب‌ها یک روز بدجوری زمین می‌خورند و این باز هم تقصیر ماست. آن‌ها مثل بچه‌هایی هستند که دارند کم‌کم قوانین زندگی را یاد می‌گیرند. و این ماییم که در تربیت‌شان نقش داشته‌ایم.

قرار نیست به این مطلب کلیشه‌ای ختم شود که اگر ما هم محبوب کسی شدیم، ظرافت‌های رفتار طرف مقابل را وظیفه‌اش ندانیم و از اینجور حرف‌های بیخود. چون ما هم به محض ورود به رابطه‌ای که محبوب باشیم، شروع به تربیت شدن می‌کنیم. من می‌خواهم بگویم دیگر دور محبوب‌های رفته را خط بکشید.

به محبوب‌ها اجازه ندهید، هرچند وقت که دلشان پوکید و یاد گذشته کردند، بهتان پیامی بدهند و دلشان که باز شد باز بروند. اگر رابطه‌تان عمیق بوده، محبوب‌ها هر از چندگاهی به شما سر می‌زنند. شما جزوی از زندگی و خاطرات او هستید و آدم فقط تا یک محدوده‌ای می‌تواند رابطه‌های جدید و عمیق برقرار کند. از یک سنی به بعد آدم‌ها فقط متعلق به آدم‌های گذشته‌‌اند. آدم‌های جدید نمی‌توانند به عمق قدیمی‌ها باشند. محبوب‌ها به شما سر می‌زنند تا به خودشان و شما ثابت کنند، هر وقت که بیایند مجبوب‌اند و هر وقت بروند هم محبوب‌اند. قبول دارم، محبوب‌ها هر کاری هم بکنی به هر حال محبوب‌اند. اما بهشان بفهمانید حق ندارند گاه و بی گاه به شما سر بزنند. حق ندارند روایت‌های شما را به هم بریزند و بروند و شما را دچار رنج مدام کنند.

فقط در یک صورت محبوب‌ها را بپذیرید. در صورتی که به شما بفهمانند قرار است برای همیشه برگردند. آن‌وقت است که باید روایت جدیدی برای‌شان دست و پا کنید. فقط آن‌وقت حق دارند برگردند. محبوب‌ها یا باید برای همیشه بروند و یا برای همیشه برگردند. اگر رفتند، همان بهتر که رفتند. زندگی زیبا و جدیدتان را بسازید. ولی اگر برگشتند برای همیشه با او بمانید. محبوب‌ها را بیندازید توی یکی از فولدرهای همیشه یا هیچوقت. محبوب‌های موقتی شما را از بین می‌برند. خودشان را هم...

  • narjes srt
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • narjes srt

"حال و هوای حرم. شماره ی4 "

سلام

وحشتناک ترین کار در ماه رمضان برام تکون خوردن بعد از سحریه. چون میزان بسیاااار زیادی مایعات خوده ام و شبیه ترین موجود به بشکه ی آب در حال انفجار هستم.

یعنی در حالت عادی تا حدود یک ساعت بعد از اذان هم همچنان برنامه های مختلف و مشخص تلویزیون رو دنبال میکنم و بعد میرم سراغ نماز!

حالا فکرش رو بکن قرار باشه قبل از اذان صبح حتی, بدَوی آماده بشی و بدَوی بری حرم. این یعنی فاجعه :(

خیلی سخت بود خیلی. به خصوص روز اول. و اون روزی که دیر رسیدیم و مجبور شدم با این حال توصیف شده کلیییی هم بدوم تا به صف نماز صحن جامع برسم...

یعنی یه "غلط کردن" به معنای واقعی کلمه... ( در روزهای آخر دیگه یاد گرفته بودم چکار کنم و عادت هم کرده بودم به این شرایط سخت!)

یه تصویر دیدم که من رو به بهترین شکل توصیف میکنه :(((




  • narjes srt

سلام

خاله که نشدیم :(((

اما داریم عمه میشیم :*

دیگه فحش خورم ملسه!!

  • narjes srt

سلام

امشب به یه نفر از اهالی استان باران گفتم:

"مگه میشه آدم یادش بره که چیا میخواد؟!! شماها که به بارون عادت دارید. ولی بارون اینجا برای ما یعنی:" آرزوهات رو مرو کن. فرشته ها همراه بارون آمده اند پایین و قرار نیست دست خالی برن بالا. دعاهامون رو با خودشون میبرن." پس با اینکه احتمالا عادت نداری, اما دعا کن. ارزو کن زیر بارون..."

خودم هم نشستم روی پله ها رو به حیاط زیر بارون و کلی دعا خودم. کلی دعا کردم و فوت کردم به آسمون...
مطمئن هستم مستجاب میشه. و این بهترین هدیه ایه که ممکنه از خدا بگیرم...
پیشاپیش ممنون خدای خوبم
قربانت
بوس بوس
  • narjes srt

"حال و هوای حرم. شماره ی3 "

سلام

عید شما مبارک. عباداتتون قبول انشالله. و نه تنها قبول که انشالله جایزه هم بگیرید.

یه تنبلی مسخره تا الان مانع شده اتفاقات جالب سفر رو اینجا ثبت کنم. مدام هم عقبش میندازم!! اما فکر کنم الان بشه شروع کرد.

1- خدای مهربون یه چیزی میدونه که روزه رو از گردن مسافر برداشته. در مسیر رفت، ما به طرز احمقانه ای تلاش کردیم که توی زمان محدودی که داشتیم خودمون رو به محل اقامتمان در مشهر برسونیم تا روزه مون درست باشه. این تلاش مذبوحانه خیلی برامون گرون تمام شد. سخت بود. خیلی سخت.

اینکه در گرما، با سرعت، خسته و خواب آلود برانیم بدون امکان استراحت و حتی خوردن آب، سخت بود. اما کاش فایده ای داشت. اینکه بیست دقیقه بعد از اذان ظهر تازه به محدوده ی شهر رسیدیم. و مجبور شدیم ساعت 2.30 بعد از ظهر روزه مون رو بخوریم. خیلی بد بود. :(

2- یکی از نگرانی هامون برنامه ریزی اوقات رفتن به حرم و خوردن وعده های غذایی بود. چون دلمون میخواست سه وعده ی نماز رو در حرم باشیم. و این با خوردن سحری و مسواک زدن و چای افطار منافات داشت. اما به روشی که بعدا میگم خیلی خوب برنامه ریزی شد و گذشت. الهی شکر



  • narjes srt

سلام

دلم میخواد اونجا بنویسم.

اینجا اصلا چیزی که میخوام نیست. قالب. موسیقی. فضا. و...

دوستهام رو گم کرده ام. غریبه م اینجا. تنهام.

هر روز یه خبر جدید میشنوم.

دیشب فهمیدم گویا چون آخرین بار توی 94 وبلاگ باز کرده ام. کلا نابود شده.

هیچ ارشیو و چیز مهمی نداشتم اونجا. اما آدرس دوستهام همه اونجا بود. که دیگه نیست. این بده. خیلی بده.

دلم گرفته. غمگینم.

بهانه ی تو رو هم که همیشه دارم به خصوص این روزها... داره میشه یکسال....

  • narjes srt

سلام

ما برگشتیم.

الهی شکر به عدد ما احاط به علمه...

حرف که زیاده اما...

آیا مسلمانان عالم عادت کرده اند که این سالها افطارهایشان طعم خون بدهد؟؟؟

این حرف توی دلم مونده بود :(

  • narjes srt

"حال و هوای حرم. شماره ی2 "

سلام

برای ثبت لحظه امروز بعد از ظهر در رواق امام خمینی (رحمة الله علیه) پست شد...

تصویر بعدا اضافه میشود!(چون بلد نیستم با گوشی چطوری عکس سیو کنم!)

یا حیدر... ای جوووووووون دلم  :*


  • narjes srt

"حال و هوای حرم. شماره ی1 "

سلام

اینجا مشهد. ساعت 2.30 بامداد. در انتظار سحری خوردن. در هتل. بلاخره وارد بلاگ شدم. یکعالم حرف و ماجرا دارم از کلی اتفاق باحال. یادتون هستم. زیااااااااااد.

امشب شب قدر هست و...

منم دعا کن *:

  • narjes srt

سلام

این اولین باره. حداقل 17 روز. میام پیشت میمونم. این خیلی خوبه. یه حال خوب بهم بده. و حرفهام رو گوش کن و اجابتشون کن امام رضا جون جون جوننننننننننننننننننننم...

  • narjes srt

سلام

یه سید داره بهمون اضافه میشه.

این یعنی یه آرزوی برآورده شده.

این یعنی هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...

همه در انتظار.

  • narjes srt

سلام

میگن بلاگفا درست شده.

خب این خبر خیلی خوبی بود. حتی برای من که اونجا خونه ی قدیمی ای نداشتم و خونه م هم درست و عادی باز نمیشد. اما خب بلاخره خونه م بود.

اینکه همه ی شب رو توی فایلها و فولدرها و توی ایمیلها گشتم دنبال "رمز ورود" به خونه م و از همه ی دعاهای شب موندم,خودش حس بدیه. چه برسه به اینکه آخرش هم پیداش نکردم.

من الان اون کسی هستم که پشت در خونه ش مونده و کلیدش رو گم کرده. نه کسی داخل هست که در رو براش باز کنه. نه راهی از بیرون براش وجود داره.

خیلی غمگینم...

  • narjes srt

سلام

بیست و پنج سال بعد، همچنان تماشای فیلم "گلنار"  به ذوقم آورد، آواز خوندم و اشک ریختم.

هیچ فیلمی رو به اندازه ی گلنار ندیده ام. حفظمش. و کلی خاطره به یادم میاره. دلم تنگ میشه برای کودکی م.

  • narjes srt

سلام

بی نهایت خوشحالم.

هنوز شوکه ام.

و خدا را بی نهایت شکر.

31 خرداد روز شکست های آمریکا...

عکس خوب پیدا نکردم. بعدا اضافه خواهد شد.



  • narjes srt