چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

میخوای تغییر کنی؟ (6)

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ق.ظ

✅5⃣هیچ چیز به اندازه ی چند جمله ی انتقادی در زمانی نادرست نمی تواند انسان را دلسرد کند.
🔴و اما بدترین منتقدی که در طول زندگی تان با او مواجه می شوید در ذهن شما زندگی می کند.یادتان باشد شیوه ی حرف زدن شما با خودتان، تاثیر بسیاری بر احساسات شما دارد.

❌وقتی اشتباهی از شما سر میزند با خودتان چگونه و با چه لحنی حرف می زنید؟صدایتان چگونه است؟ انتقادی؟ خشن و عصبانی؟ طعن آمیز یا حاکی از رضایت؟ آیا به خودتان می گویید " به به! یک تجربه ی آموزنده ی دیگر!" یا " ای احمق، واقعا ضایع کردی!" یا کی می خواهی این چیزها را یاد بگیری؟"

💎تمرین زیر را انجام دهید👇

✅به مدت یک دقیقه با لحن انتقادی با خودتان صحبت کنید و تمامی کارهای احمقانه ای را که اتفاق افتاده است را با همان لحن ناخوشایند برای خود تکرار کنید!
✅اکنون دقت کنید و ببینید که منشا صدایتان کجاست. آیا این صدا از درون سرتان است یا از بیرون آن؟ آیا صدا از سمت مقابل است یا اطراف یا پشت سر؟
✅اکنون دست خود را دراز کنید و انگشتات خود را کشیده نگه دارید.
✅صدای منتقد از هر کجا که شنیده می شود ، آن را به سوی دستتان هدایت کنید و سپس آن را از دستتان به سمت انگشتتان بکشید. اکنون این صدا از نوک انگشتتان با شما صحبت می کند.
✅اکنون صدا را ضعیفتر کرده یا لحن آن را عوض کنید. کاری کنید که صدا حالت خوشایندی داشته باشد. می توانید سرعت کلمات را زیاد کنید تا صدا شبیه صدای میکی موس شود.
اکنون دیگر جملات انتقاد آمیز مثل گذشته تهدید آمیز نیستند، این طور نیست؟
✅اکنون به خودتان برگردید و فرض کنید همان لحظه ای است که شما مرتکب آن اشتباه شدید. اما این بار به جای سرزنش از خود به گونه ای سازنده انتقاد کنید!

وقت آن رسیده حس خود را بررسی کنید!؟


ادامه دارد...

  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی