چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

میخوای تغییر کنی؟ (13)

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ

🔴3⃣1⃣روابط خود را به تصویر بکشید!

✔️به فردی فکر کنید که با او مشکل دارید به زمانی فکر کنید که مشکلتان با او شروع شد، یا تصور کنید که او روبه روی شما ایستاده است. آنچه را باید ببینید ببینید، مکالمات درونی خود را بشنوید و روی کاغذی یادداشت کنید که چه احساسی دادید. اکنون از خودتان بیرون بیایید و اجازه دهید این احساسات از شما دور شوند.

✔️اکنون خود را جای آن فردی بگذارید که با او مشکل دارید. اگر دوست دارید می توانید صورت او را مانند نقابی روی صورت خود بگذارید. ببینید از دیدگاه او جهان چگونه است. حال خودتان را از دریچه ی چشمان او ببینید. او درباره ی این شرایط ممکن است چه بگوید؟ جای او بودن چه حسی دارد؟ اکنون از او بیرون بیایید و اجازه دهید این احساسات نیز از شما دور شوند.

✔️اکنون به فردی که به عقل و خرد او ایمان دارید و او را تحسین می کنید فکر کنید. این فرد می تواند یک دوست، مربی یا حتی یکی از شخصیت های تاریخی باشد.حود را جای او بگذارید و فرض کنید که او ایستادهاست و به شما دو نفر نگاه می کند. او به مثابه ی یک تماشاچی معمولی، اوضاع را چگونه می بیند؟ جایی بایستید که بتوانید خود و فردی را که با او مشکل دارید، همزمان ببینید. ببینید که میان این دو نفر( شما و او) چه می گذرد. آن ها چه می کنند؟ چه چیزهایی به هم میگویند؟ در ذهن این فرد عاقل و خردمند چه نگرشی ایجاد می شود؟ شما به مثابه ی یک فرد خردمند، چه پیشنهاد و توصیه ای به این دو نفر دارید؟

✔️اکنون به همراه تجربیات و آموخته هایتان به سر جایتان برگردید.فردی را که با او مشکل داشتید از دیدگاه دیگری نگاه کنید و دست کم یک جمله انتخاب کنید یا حرکتی انجام دهید که شما را یک قدم به سوی یک راه حل خوشحال کننده سوق دهد.


ادامه دارد...

  • ۹۶/۱۲/۱۲
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی