چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

محبوبهای موقتی

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ب.ظ

سلام

این متن را از وبلاگ http://sorkhpoost.blogfa.com/ برداشته ام.

نوشته شده توسط یک سرخپوست


محبوب‌ها، آدم‌های سو استفاده‌گری‌ هستند. نه اینکه ذات‌شان خراب باشد یا شخصیت ناجوری داشته باشند. نه! چون اگر اینطور بود، هیچوقت محبوب نمی‌شدند. بحث اینجاست که بد عادت شده‌اند. ما نامحبوب‌ها، بد عادت‌شان کرده‌ایم. نازشان را کشیده‌ایم. همیشه در دسترس‌شان بوده‌ایم و هر کار کوفتی‌ای که بگویی برای لبخند لعنتی‌شان انجام داده‌ایم. طوری که حس می‌کنند همه‌ی این مزیت‌ها کاملا حق‌شان است و حتی بگویی نگویی همیشه ناراضی هم هستند. محبوب‌ها یک روز بدجوری زمین می‌خورند و این باز هم تقصیر ماست. آن‌ها مثل بچه‌هایی هستند که دارند کم‌کم قوانین زندگی را یاد می‌گیرند. و این ماییم که در تربیت‌شان نقش داشته‌ایم.

قرار نیست به این مطلب کلیشه‌ای ختم شود که اگر ما هم محبوب کسی شدیم، ظرافت‌های رفتار طرف مقابل را وظیفه‌اش ندانیم و از اینجور حرف‌های بیخود. چون ما هم به محض ورود به رابطه‌ای که محبوب باشیم، شروع به تربیت شدن می‌کنیم. من می‌خواهم بگویم دیگر دور محبوب‌های رفته را خط بکشید.

به محبوب‌ها اجازه ندهید، هرچند وقت که دلشان پوکید و یاد گذشته کردند، بهتان پیامی بدهند و دلشان که باز شد باز بروند. اگر رابطه‌تان عمیق بوده، محبوب‌ها هر از چندگاهی به شما سر می‌زنند. شما جزوی از زندگی و خاطرات او هستید و آدم فقط تا یک محدوده‌ای می‌تواند رابطه‌های جدید و عمیق برقرار کند. از یک سنی به بعد آدم‌ها فقط متعلق به آدم‌های گذشته‌‌اند. آدم‌های جدید نمی‌توانند به عمق قدیمی‌ها باشند. محبوب‌ها به شما سر می‌زنند تا به خودشان و شما ثابت کنند، هر وقت که بیایند مجبوب‌اند و هر وقت بروند هم محبوب‌اند. قبول دارم، محبوب‌ها هر کاری هم بکنی به هر حال محبوب‌اند. اما بهشان بفهمانید حق ندارند گاه و بی گاه به شما سر بزنند. حق ندارند روایت‌های شما را به هم بریزند و بروند و شما را دچار رنج مدام کنند.

فقط در یک صورت محبوب‌ها را بپذیرید. در صورتی که به شما بفهمانند قرار است برای همیشه برگردند. آن‌وقت است که باید روایت جدیدی برای‌شان دست و پا کنید. فقط آن‌وقت حق دارند برگردند. محبوب‌ها یا باید برای همیشه بروند و یا برای همیشه برگردند. اگر رفتند، همان بهتر که رفتند. زندگی زیبا و جدیدتان را بسازید. ولی اگر برگشتند برای همیشه با او بمانید. محبوب‌ها را بیندازید توی یکی از فولدرهای همیشه یا هیچوقت. محبوب‌های موقتی شما را از بین می‌برند. خودشان را هم...

  • ۹۴/۰۴/۳۱
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی