چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

شهد رمضان (جزء 6)

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

آیات 148  تا پایان سوره نساء و سوره مائده تا آیه 81


- نباید عیب و ایراد مردم رو فریاد بزنید مگر کسی که بهش ظلم شده. خدا میشنوه و میبینه (148)

- یه خلاصه ای از تقاضاهای عجیب و غریب بنی اسرائیل از حضرت موسی, برای دلداری دادن به پیغمبر...(153-155)

- گفتند, مسیح را کشتیم, درصورتیکه نه او را کشتند و نه به دار آویختند بلکه تصور کردند که اینکار  را کرده اند( امر بهشون مشتبه شد)... اونهایی که سر این ماجرا باهم به اختلاف افتادند, همه از روی شک و تردید سخن میگویند, حتما(شماها بدانید که او را نکشتند, بلکه ما او را به آسمانها بردیم....خدا مقتدر است و همه کارهایش از روی حکمت میباشند... (157-158)

- چون یهود خیلی ظلم کردند و خیلی از مردم رو از راه خدا منحرف کردند و رباخواری کردند در حالیکه از آن نهی شده بودند و اموال مردم رو به ناحق خورده بودند, ما هم یکسری چیزهای حلال رو برای آنها حرام کردیم ( 160-161)

- خدا برای پیامبر قصه میگه... خودش از لفظ قصه استفاده میکنه... "قصصناهم علیک" (164)

- اهل کتاب درباره دین خودتون غلو نکنید و درباره خدا جز به حق سخن نگویید, عیسی کلمه خدا بود که به مریم القا شد, نگید خدا سه تاست... خدا یکتاست, فرزند نداره, همه آنچه در اسمانها و زمین است متعلق به اوست,خودش هم وکالت همشون رو برعهده داره...( 171)     (شاید یه روز درباره"کلمه" حرف زدم...)

- ای مردم برای شما از سوی خدایتان "برهان" و "نور اشکار" فرستادیم... برخی مفسرین میگن, در این آیه منظور از " برهان" وجود پیامبر (ص) و منظور از " نور اشکار" وجود امیرالمومنین (ع) است... [قلب] (174)

- قبلا گفته بودم که دو جا توضیح درباره ارث و شرایط تقسیم آن آمده, اینجا دومی ش هست. درباره برادر و خواهرها: ( 176)

 

سوره مائده

- آیات اول همش دستورات دینی و اخلاقی و فقهی فوق العاده ای است. شامل: وفای به عهد, مصرف گوشت قربانی, حرمت شعائر خدا رو نگه دارید, و حرمت ماههای حرام رو, و حرمت قربانی های علامت گذاری شده برای حج رو, و زائران بیت الله رو نگه دارید,  مجوز مصرف صید وشکار بعد از خروج از احرام, به کسانی که در خانه خدا بهتون ظلم کردند,تعدی نکنید, تقویت حس تعاون در کارهای خیر, معرفی 11 خوردنی حرام تا.... یهو این وسط... ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــِی خدا... آخه چطوری دیگه بهتر از این میتونستی امر به این مهمی رو اعلام کنی؟ به قول معلممون یکی از مهمترین چراغ قرمزهای چشمک زن قرآن اینجاست... الهی قربونت برم خدا... " امروز کافران از نابودی دین شما نا امید شدند... از اونها نترسید,از من بترسید..., امروز... دینتان را کامل کردم... ونعمت را بر شما کامل... و پسندیدم... که اسلام دین شما باشد..." (به خدا چهار ستون بدنم داره میلرزه... هروقت این عبارتها رو میخونم... واقعا حالم یه جوری میشه...) بعد ادامه صحبتهای قبلی... (عجب ...) هرکس ترسید از گرسنگی بمیره نه که قصد گناه کردن داشته باشه, عیبی نداره از این گوشتهای حرام بخوره... (1- 3)

-  این آیه هم خیلی جالبه, توضیح درباره گوشت شکاری که توسط سگهای شکاری صید شده... (4)

- یک حکم فقهیه جالبه دیگه: غذای اهل کتاب برای شما حلاله و غذای شما برای اونها...  ,  ازدواج با زنان مومن اهل کتاب هم برای شما حلاله به شرطی که مهرشون رو بدید و آنها هم پاکدامن باشند.(5)

- آیه وضو... هر وقت این آیه رو میخونم,به تفاوت شیوه وضو گرفتن شیعه و سنی فکر میکنم و به تفاوت برداشت فقهای مختلف از یک آیه قرآن... این چیزها خیلی آموزنده است... (6)

- وای از دست این بنی اسرائیل... میدونید چرا خدا اینقدر ماجرای بنی اسرائیل رو تو قرآن آورده؟؟؟ (12-13)

- هم یهود وهم نصاری با خدا عهدی بسته بودند که زدن زیرش... هر کدوم هم یه جور تاوان این عهد شکنی رو تا قیامت میدهند... مال نصاری جالبه: تا قیامت بینشون آتش جنگ و دشمنی افروختیم... تا قیامت... (14)

- خدا با دلایل دندان شکنی جواب خودبزرگ بینی ها و خودپرستی ها یهود ونصاری رو میده...(17-19)

- واااااااای این هم از اون ماجراهای عجیبه این آقایون بنی اسرائیله, وقتی حضرت موسی بهشون فرمان میدن که وارد بیت المقدس بشید... و نمیشن... میگن یه گروه ظالمی تو این شهرند, تو و خدات........ برید باهاشون بجنگید, پیروز که شدید , ما میاییم تو.... (واقعا که..... دلم میخواد....) بعد حضرت موسی اونقدر دلش میشکنه که به خدا شکایتشون رو میکنه و میگه, خدایا ,من غیر از خودم و برادرم... اختیار کس دیگه ای رو ندارم... من رو از اینها جدا کن... خدا هم حسابی حالشون رو میگیره... اول موسی و هارون رو ازشون میگیره... بعد 40 سال آواره بیابونها میکندشون... تا هِی دور خودشون بچرخند و به هیچ آبادی ای نرسند... البته این وعده رو به حضرت موسی میده و میگه غصه این قوم فاسق رو نخور, عزیزم...(درباره این "عزیزم" بعدا خواهم گفت انشا الله ...) شما یاد غصه های دل یک مرد نیفتادید... او که تنها بود و کسی رو نداشت... و با چاه... و مردم را نفرین کرد... و خدا او را از مردم گرفت... و شد, آنچه که نباید میشد.... وااااااااای از تکرار تاریخ...  (20-26)

- غصه فوق العاده آموزنده هابیل و قابیل... چقدر خدا قشنگ قصه میگه... با جزئیات... قشنگ و احساسی و آموزنده... (27-31)

- هر کس یک نفر را بکشد, گویی همه مردم را کشته و هر کس یک نفر را از مرگ نجات دهد, گویی همه مردم را زنده کرده... (این عبارات در کتاب تورات هم آمده. بعدا شاید برخی عبارات مشترک در کتب مقدس را گفتم... ) (32)

- حکم فقهی برای محارب و مفسد فی الارض ... 1- قتل  2- دار یا صلیب  3- قطع دست و پا بطور خلاف جهت هم  4- نفی بلد و تبعید  این تازه خواری مجازات آنها در این دنیا است, و در آخرت با عذابی بزرگتر مواجه خواهند شد.... (33) مگر کسی که قبل از اینکه دستگیرش کنند, توبه کنه, بدونید خدا آمرزنده و مهربونه... (34)

- دوباره از اون آیه باحال که که کلی سرش بحثه... برای رسیدن به خدا, از برخی وسایل استفاده کنید... مفسرین شیعه میگن, مجوز توسل به پیامبر و ائمه علیهم السلام صادر شده... (35)

- دست زن و مرد دزد را قطع کنید... ( یک حکم فقهی که بسیار سخت و با شرایط بسیار خاصی, قابل اجرا است... (یه جای دیگه هم شبیه این حکم هست که انشا الله بعدا میگم) البته در فقه شیعه...) (38)

- دلداری به پیامبر درباره آزارهای یهود... (41-44)

- حکم قصاص: فرد در مقابل فرد, چشم در مقابل چشم, بینی در مقابل بینی, گوش در مقابل گوش, دندان در مقابل دندان,هر زخمی برابر مثل خودش. اما هر کس بگذره, کفاره گناهان خودش میشه, هر کس هم اضافی صدمه بزنه, ظالمه...(45)

- اهل هر دینی باید بر اساس کتاب آسمانی خودشون محاکمه شوند...(48)

- برای چندمین بار... آی مسلمانها... با یهود و نصاری رفیق نشید... (51)

-  خدا به زودی یه قومی رو میاره که دوسشون داره, اونها هم خیلی دوسش دارن, نسبت به آدمهای مومن خاضع  و فروتن هستند و نسبت به کافران سرکش و مقتدر... در راه خدا جهاد میکنند و از ملامت ملامت کنندگان نمی هراسند... این فضل خداست که به هرکی بخواد میده, خدا دارای رحمت و علم بسیاره... مفسرین میگن این آیه درباره حضرت امیر و شیعیان ایشونه (54)

- به به , به به ...  بدرستیکه ولی شما, خداست و پیامبرش, و کسانی که ایمان آوردند, آنان که نماز را بر پا میدارند و زکات میپردازند در حالیکه در حالت رکوع هستند.... به به, به به... [قلب]. مشت محکمی بر دهان بعضی ها...  [ناخوش]

- حتما حتما حتما , حزب خدا همیشه غالبند... (یک بنده خدایی میگفت, هرجا خدا تو قران از کلمه "اِنّ" استفاده کرده, یعنی این وعده حتمیه حتمیه خداست...)(56)

- با کسانی که دین شما رو مسخره میکنن رفیق نشید... اگر مومنید... (57)

- اصلا خدا هروقت میخواد از یهود صحبت کنه, حتما یکی از خصوصیاتشون, ربا خواریه... (یاد فیلم ملک سلیمان افتادم...) ( 62)

- اگر به تورات و انجیلی که براشون فرستادیم عمل میکردند, از بالای سر و پایین پاشون, نعمت سرازیر میکردیم, بعضیاشون خوبند,اما اکثرا بدکارند...(66)

- وای وای وای... ای رسول ما, ابلاغ کن آنچه را که به تو نازل شده, و اگر ابلاغ نکنی, رسالت و وظیفه خود را به انجام نرسانده ای, خدا تو رو از شر مردم, حفظ میکنه, خدا قوم کافر رو هدایت نمیکنه... (23 سال زجر و زحمت رسالت در برابر ابلاغ یک پیام... معرفی و بیعت گرفتن برای جانشین... تا اسلام بماند... تا مأیوس شوند... عجب خدایی... ) (67)

- ای یهود و نصاری, تابه کتاباتون عمل نکنید, هیچ ارزشی ندارید... (68)

- ما از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم و براشون پیامبر فرستادیم, اما چون بر خلاف هوای نفس اونها سخن میگفتند, پیامبرها رو یا تکذیب میکردند, یا میکشتند... (70)

- مسیح پسر مریم چیزی غیر از یک پیامبر نبود, که قبل از او هم پیامبران دیگری بودند, مادرش هم زن پاک و راستگویی بود, این دوتا غذا می خوردند, ببین چطوری نشانه هامون رو براشون روشن کردیم, آخه چرا به خدا دروغ میبندند؟؟؟(75)

- کافران بنی اسرائیل از زبان داوود و عیسی لعنت شدند, چون خدا رو نافرمانی کردند و از حکم او سرکشی کردند...(78)


صلوات امروز هدیه به دومین علیِ اهل بیت علیهم السلام, علی بن الحسین امام سجاد علیه السلام[قلب]. در روزی که ایات ولایت توش موج میزد, دعا میکنیم که ای کاش شیعه واقعی باشیم... 

[گل]

  • ۹۶/۰۳/۱۱
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی