چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

شهد رمضان (جزء 11)

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹ ب.ظ

(بسم الله ندارد...)

آیات 94 تا انتهای سوره توبه و سوره یونس و سوره هود تا آیه 5


- خدا به پیامبر میفرماید که به  آنها که نرفتند جهاد و الکی بهانه آوردند بگه, بهانه بی خودی نیارید, خدا واقعیت شما رو به ما خبرداده که تو دلتون در واقیعت چه خبره... بعد آیه بعد, خبر خدا رو میگه. (94-96)

- اعراب بادیه نشین, از لحاظ کفر و نفاق و بی توجهی به حدود خدا به خاطر جهل عمیق, خیلی شدیدتر از بقیه هستند... برخی از اونها فکر میکنند حالا که مثلا به اسلام یه کمکی کرده اند, چه ضرر بزرگی بهشون خورده و مدام براتونآرزوی شر میکنند... اما بعضیاشونم هستند که به خدا و روز قیامت ایمان واقعی آورده اند و آنچه رو که انفاق میکنندوسیله ای برای نزدیکی به خدا می شمارند و جلب دعای خیر پیامبر, به زودی اونها رو در رحمت خودمون وارد میکنیم... (97-99)

- بعضی از شهریها(اهل مدینه) هم منافقند ها... خیلی هم سرسختند, شماها نمیشناسیدشون, اما ما خوب میشناسیمشون... دوبار تو دنیا,عذابشون میدیم, بعد هم قیامت که... وای وای وای... (101-102)

- بعضی های دیگه هم هستند که قاطی دارند, یه ذره کار خوب, یه ذره کار بد... امید است که خدا اونها رو هم ببخشه... (خدا میشه ما رو هم ببخشی...) خدا آمرزنده و مهربونه...  حالا پیامبر, از این گروه, صدقه بگیر , با این کار پاک میشن... بعد دعاشون کن... دعای تو دلشون رو اروم میکنه... خدا هم, هم میشنوه و هم میدونه.... (عجب ایه ای بود... صدقه میدم؟؟؟ پاک میشم؟؟؟ پیامبر برام دعا میکنه؟؟؟؟ دلم اروم میشه؟؟؟؟ خدایا تو کمک کن, همه اینها میشه, میشه...)(103) (شان نزول این آیات درباره ابو لبابه است... انشاالله همه قسمتون بشه مدینه,مسجد النبی پشت ستون توبه یا ابولبابه نماز بخونیم...)

- نمیدونید خداست که توبه ها و صدقات رو قبول میکنه؟؟؟؟؟؟ خدا خیلی توبه پذیره خیلی مهربونه... (104)

- (یه چیز دیگه رو هم بدونید...) هرکاری رو که انجام میدید, خدا میبینه, پیامبر هم میبینه, مومنان هم میبینند... (مومنان کی هستند؟؟؟ عمده روایات میگن, ائمه علیهم السلام. اینکه هر روز و هفته ای چندبار تمام اعمال به آنان عرضه میشود را حتما شنیده اید... پناه برخدا...) بعد روز قیامت خودتون هم همه کارهاتون رو مشاهده خواهید کرد...  (105)

- آیه مسجد ضرار... مسجدی که با نیت ضرر زدن به اسلام و ایجاد کفر و تفرقه بین مسلمونها  و کمینگاهی برای دشمنان خدا و پیامبر ساخته شد ولی در ظاهر قسم میخوردند که نیتمان فقط خیر بوده, خدا که میدونه دارید مثل ... دروغ میگید... حالا دستور به پیامبر, هرگز در آن قدم نگذار... یه مسجد دیگه هست که پایه هایش بر روی ایمان و ترس از خدا ساخته شد و آدمهایی درونش هستند که آرزو میکنند پاک شوند,خدا هم پاکان رو دوست داره... حالا این مسجد بهتره یا اون یکی که لب پرتگاه جهنم ساخته شده؟؟؟ این منافق ها بخاطر کاری کردند تا ابد تو شک و حیرت میمونند تا مرگشون فرا برسه... وای وای وای پناه برخدا...   ( 107-110)

- خرید و فروشی بسیار پر منفعت... جان و مالِت رو بفروش به خدا, بهشت بخر... این وعده حقیست که خدا داده, تو تورات و انجیل و قرآن هم اومده... (آیات مشترک) کی از خدا بیشتر به عهدهاش وفا میکنه؟  بشارت باد بر شما, به این معامله, این رستگاریِ بسیار بزرگیست... ( می ارزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) ( 111)

- مومنان نباید برای مشرکان حتی اگر از خویشاوندانشان باشند... طلب مغفرت کنند... ابراهیم هم که برای عمویش دعا کرد, بخاطر این بود که بهش قول داده بود, اما تا فهمید درست بشو نیست و دشمن خداست, ازش تبری جست ... آخه ابراهیم خیلی صبور و خداترس بود... (113-114)

- تو این ایه دوبار عبارت " تاب الله" و "تاب علیهم" اومده... یعنی خدا توبه کرد. خدا توبه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی؟ خب میگم... صبر کنید... اولی بیان لطف خداست, خدا لطف کرد به پیامبر و مهاجر و انصار که همراهش بودند در ساعتهای سخت جنگ تبوک... نزدیک بود (بخاطر فشار شدید) برخی از اونها دلشون بلغزه و فرار کنند. بعد خدا انها را آمرزید... چون بهشون خیلی لطف و محبت داره. اول با لطفش از لغزش حفظشون کرد, بعد هم امرزیدشون... چون دوسشون داره... (117)

- اهل مدینه و اعراب بادیه, حق ندارند از دستور پیامبر سرپیچی کنند, حق هم ندارند برخلاف میل او به میل خودشون رفتار کنند.  دربرابرش, بخاطر هر رنج و تشنگی وخستگی و گرسنگی و هر قدمی که برداشتند که دشمن رو عصبانی کرد و هر ضربه و صدمه ای که از دشمن خوردند و هر مالی رو که کم یا زیاد بخشیدند و در راه خدا, هر راهی رو که پیمودند ...  همه اینها ثبت میشه, همه اینها براشون عمل صالح حساب میشه... خدا که اجر احسان کننده ها رو ضایع نمیکنه... تازه اجر اضافه هم میده...  الهی قربونت برم... مهربون خدا...[قلب] (قلبم الان داره تو حلقم میزنه...)  (120-121)

- این ایه خیلی باحاله, یه بنده خدایی میگفت اسم این ایه اینه: ممنوعیت خدمت مقدس سربازی برای طلاب و روحانیان...  فرمان جهاد که اومد, همه بلند نشید برید. از هر طائفه ای یه عده بروند جنگ و یه عده بمانند و فقیه شوند تا وقتی رفقاشون برگشتند, علمشون رو به آنها اموزش بدهند. تا همه از نافرمانی خدا و رسولش حذر کنند...  (122)

- آموزش تاکتیک فرماندهی جنگ: آی مسلمانها, با دشمنانی که به شما نزدیکترند, اول بجنگید تا به قدرت شما پی ببرند و بدونید که خدا با متقین است... ( خطر دشمنی که از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیکتره طبیعتا بیشتر از دشمن دورتر است... و این دستور خداست...) (123)

- عکس العمل دو گروه مثلا مسلمان مقابل شنیدن ایات قران: میپرسند, این آیه چیزی به ایمان هیچ کسی افزوده؟؟؟  1- مومنان واقعی, با شنیدن ایات قرآن, هم به ایمانشان افزوده شده و هم بشارت گرفته اند   2- کسانیکه تو قلبشون مرض دارند... (تو جزء یک گفتم که این مرض شک و شبهه است که وقتی بدخیم و مزمن شود به نفاق تبدیل میشود و چه عوارضی هم بر بدن و روح میگذارد...) با شنیدن ایات قرآن, به خباثتهای قبلیشون اضافه میشه و میمیرند در حالیکه کافر هستند...  (125)

- یه ایه فوق العاده مهم و قابل توجه... نمیبینند در هر سال یکی دوبار, آزمایششون میکنیم... سالی یکی دوبار... اما باز هم توبه نمیکنند و متذکر نمیشوند... (126)

- به به... براتون از خودتون یه پیامبر فرستادیم که فقر و فلاکت و پریشانی و جهل شما, خیلی برایش سخته... و برای ایجاد اسایش و آرامش و نجات شما, خیلی حریصه.... و برای مومنان خیلی مهربون و دلسوزه... (صفت خدا, برای پیامبر استفاده شده... رئوف و رحیم... در حد خدا... ... ... )[قلب] (128)

دیدید سوره ای که با کلمه بیزاری تموم شده بود با رحم و مهربانی تموم شد...

 

 

سوره یونس

بسم الله الرحمن الرحیم

- برای ماه منزلگاه های قراردادیم که حساب سال و ماهتون رو بدست بیاورید... (بخوام الان توضیحات نجومی این آیه رو بدم باید تا ظهر حرف بزنم... پس میگذرم... با اجازه... شاید هم تو ایات دیگه توضیح دادم...) (5)

- در تفاوت میان شب و روز و انچه که خدا در آسمانها و زمین خلق کرده... (پر از) نشانه هایست برای آدمهایی که اهل تقوا باشند) (6)

- وقتی به آدمیزاد یه رنج و سختی ای میرسه, در حالت نشسته و خوابیده و ایستاده, خدا را میخواند, اما... وقتی مشکلش رو حل کردیم... میره... انگار نه انگار که ما را برای دفع ضررش صدا کرده بود... (12)

- مشرکان, بهانه میارن که اگه تو واقعا پیامبری, یه قرآن دیگه برای ما بیار یا این رو تغییر بده!!!! پیامبر میگن, من که نمیتونم خودم قرآن رو عوض کنم, من همونی رو میخونم که بهم وحی میشه, من از سرکشی امر پروردگارم میترسم... اگه خدا نمیخواست, من این آیات رو برای شما نمیخوندم و شما رو با واقعیاتش اشنا نمیکردم... عقلتون رو بکار بیندازید... مگه من سالها میان شماها زندگی نکردم؟؟؟؟؟ (15-16)

- خدا همه مردم رو در یک امت آفرید,  ولی خودشون باهم به اختلاف افتادند و هزار و یک فرقه شدند...  (19)

- خداست که شما رو در خشکی و دریا حرکت میده... میشینید تو کشتی و یه باد اروم میوزه و شما به آرامی حرکت میکنید و خیلی هم ذوق میکنید... اما یهو یه باد شدید میاد و امواج,کشتی رو از هر طرف میکوبند و شما احساس میکنید همین الانه که بمیرید... بعد با تمام خلوص نیت خدا رو صدا میزنید که اگر ما رو نجات بدی, حتما شکر گذارت خواهیم شد... (نوکریتو میکنم خدا...)... بعد از اینکه نجاتشون دادیم, پاشون که یه زمین سفت رسید, شروع میکنند به ظلم و ستمگری... بابا آدمها, برای مال دنیا به خودتون ظلم میکنید, بعدا میایید پیش ما و باخبرتون میکنیم از کارهایی که انجام دادید... (23)

- یک مثال برای بیان فانی بودن دنیا: مثل بارانی که همه زمین را متنعم میکند و ناگهان با یک فرمان خدا, این همه ابادی و خوشی از بین میره,انگار که هیچوقت نبوده... (24)

- روی چهره ادمهای نیکوکار هیچ گرد خجالت و ذلتی نمیشینه اما روی چهره بدکارها, ابری ظلمانی قرار گرفته که سیاهشون کرده... (26-27)

- اکثر ادمها از گمان باطل و خیالات و موهومات تبعیت میکنند در حالیکه این چیزها, کسی رو از حق بی نیاز نمیکنه... (36)

- دومین آیه تهدی است (اولیش تو جزء یک است) تهدی یعنی به مبارزه طلبیدن خدا, میگید این دروغه؟؟؟ خوب یه سوره مثل اینها بیارید... (38)

- بعضی از اینهایی که به تو نگاه میکنند و به تو گوش میکنند, در واقع کر و کورند... تو میتونی به یه ناشنوا حرفی رو بفهمونی یا یا نابینا رو هدایت کنی؟؟؟ (نمیشه دیگه... پس خودت رو ازار نده...) ما که به اینها ظلم نمیکنیم, اینها خودشون به خودشون ظلم میکنند... (42-44)

- روزی که همه در محشر جمع میشوند, میگنع انگار یک ساعت از روز رو تو دنیا بودیم... اونجا همدیگه رو میشناسند... (45)

- با فضل و رحمت خدا, خوشحال باشید... (قران مایه آرامش و شادی قلب میشه...) (58)

- اشاره ظریف خدا به ذرات ریز عالم که هنوز ناشناخته اند... کوچکتر از کوارکها و نوترینوها حتی... (61)

- یه نکته مهم دیگه هم در بسیاری ایات قرآن اینست که خدا از ساکنان یا موجودات در اسمانها صحبت میکنه. که لزوما ملائک نیستند... مثل آیه 66)

- اشاره ای بسیار کم و گذرا به داستان حضرت نوح (ع)  (471-73)

- اشاره ای به داستان حضرت موسی (ع) بیشتر بخشی که مربوط به مبارزه با فرعون است... خدا به موسی و هارون دستور میده, خانه هایتان را قبله کنید... یعنی محل عبادت, معبد... نماز برپا دارید... تا وقتی از رود عبور میکنند... فرعون داره غرق میشه, جیغ و داد میکنه, ایمان آوردم, ایمان آوردم که خدایی نیست جز کسی که بنی اسرائیل به آن ایمان آوردند و من از تسلیم شدگان هستم...   اِاِاِاِ..., الان که داری میمیری؟؟؟... اما بدن بی جانت رو از آب بیرون می اندازیم که نشانه ای بشه برای غفلت زده ها... (75-93)

- هر کس درباره آنچه به تو نازل میشود, شک داره... بره از علمای اهل کتاب بپرسه... (اونها خواهند گفت که) تو برحقی و به او شک نکنید... (94)

- تنها قومی که به موقع توبه کردند و عذاب خوار کننده رو از رویشان برداشتیم... قوم یونس بودند... (98)

- نجات اهل ایمان, وظیفه ایست که خدا برای خود واجب کرده... (103)

 

سوره هود

- بدونید, اونهایی که سرشون رو انداختند پایین و لباسهاشون رو کشیدند روی سرشون, تا خودشون رو پنهان کنند,خدا آنچه رو که مخفی یا آشکار میکنند رو میدونه... خدا به اسرار دلها آگاهه... (5)



خب, هدیه امروز, صلواته به میوه دل امام رضا جونم... جوانترین امام, که الهی من قربونشون برم... [قلب] حضرت جواد الائمه, محمدبن علی علیه و علی آبائه و ابنائه السلام...  [گل]

  • ۹۶/۰۳/۱۶
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی