چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

شهد رمضان (جزء 17)

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۲۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره انبیا و سوره حج


- حساب کتاب نزدیکه ها... اما بیخیالند... (1)

- وسیله تذکر و بیداریتون, تو قرانه....(10)

- اگر قرار بود بازی کنیم...,اسباب بازی در حد خودمون انتخاب میکردیم.... عجب حرفی... آسمان و زمین برای بازی خدا آفریده نشده اند.... (16-17)

- معرفی کلی فرشتگان: بنده هایی شایسته, در سخن از خدا پیشی نمیگیرند, به فرمان خدا عمل میکنند, خدا همه اعمال آنها را میداند, فقط برای کسانی که خدا اجازه داده شفاعت میکنند, از ترس خدا بیمناکند, اگر یکی از اونها بگه که خدایی است غیر از خدای واحد(که هیچ وقت نمیگه) جزو جهنمیان خواهد بود...(26-29)

- رتق و فتق اسمانها و زمین... باز آموزه های نجومی... بهم چسبیده بودند,جداشون کردیم... تئوری بیگ بنگ... (30)

- همه چیز از آب, حیات میگیرد...(یه حرف خصوصی: امشب پدرم بعد از افطار وقتی که مقدار متنابهی آب و چای و هندوانه و میوه خورده بودند تا بلکه کمی عطششون کم بشه... با لبخند به من گفتند... وجعلنا من الماء کل شیء حی... و من لبخند زدم...) (30)

- گاهی به آسمان نگاه کن...(32)

- همـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه,میمیرند... مرگ را میچشند... میدونید چرا برای مرگ و برخی عذابها و برخی نعمتها از فعل چشیدن استفاده شده؟؟؟؟؟؟؟؟ چشیدن... (35)

- با خوبی و بدی... آزمایشتون میکنیم... (یه روایت جالب دیدم از امیرالمومنین(ع), بیمار شده بودند, یه عده میان عیادتشون, میگن حالتون چطوره؟ میفرمایند: بد..., میگن آقا این حرفها شایسته شما نیست..., میفرمایند: خدا تو قرآن میگه با خوبی و بدی آزمایشتون میکنم, سلامتی خوبیه و بیماری بدی............ (35)

- آدمیزاد از عجله خلق شده... تو ذاتشه, خالا برای خیر یا شر...(37)

- حتی به اندازه وزن یک دانه خردل, خدا به کسی ظلم نمیکنه.... (امروز داشتم فکر میکردم, دیدی برخی وقتی یه مصیبتی بهشون میرسه جیغ و داد میکنن که خدایا چرا من... من که.... پناه بر خدا, فکر کردم این حرفها کفر مطلقه؟ یعنی تو قرآن دروغ گفتی؟؟؟؟ وای پناه بر خدا...) (47)

- بخشی از داستان حضرت ابراهیم(ع): وسیله رشد ابراهیم, از قبل به او داده شده بود..., بحث با عمو و قومش درباره بتها..., (قسم خورد...) به خدا که شما ها که رفتید بتهاتون رو میشکنم..., همه رو جز بت بزرگ تکه تکه کرد تا بیان سراغ اون..., آمدند,کی کرده؟ شنیدیم یه جوونی هست به اسم ابراهیم که درباره بتها بد میگفت..., بیاریدش جلوی چشم مردم تا شهادت بدهند, تو این کار رو با خدایان ما کردی؟, این بزرگه کرده از خودش بپرسید, به فکر فرو رفتند... بت که حرف نمیزنه, حالا وقت استفاده ابراهیمه... چیزی رو غیر از خدا میپرستید که نه فایده دارند و نه ضرر؟, اُف بر شما و این چیزهایی که میپرستید واقعا عقل ندارید؟؟؟؟, برای یاری خدایانتان او را بسوزانید..., گفتیم ای آتش سرد و سلامت باش برای ابراهیم... (ای جاااااااااااااااااااااان...), میخواستند نابودش کنند اما خودشون زیان کردند..., هجرت به سرزمین پربرکت همراه لوط ..., هدیه اسحاق و یعقوب که هردوصالح بودند, پیشوایان هدایت بودند... (51-73)

- نجات لوط(ع) از قوم فاسد(74-75)

- نجات نوح(ع) و خانواده اش از اندوه بزرگ...(76-77)

- داستان کوتاهی از حضرت داوود و سلیمان (علیهما السلام): ما شاهد جلسه دادگاه آنها درباره چریدن گوسفندهای گروهی که شبانه کشتزار گروه دیگر را نابود کرده بودند, بودیم ...(تو فیلم ملک سلیمان این ماجرا رو مادر سلیمان برای همسرش بیان میکنه...) حکم واقعی را به سلیمان فهموندیم, و به هر دوی انها شایستگی قضاوت و علم دادیم, کوهها و پرندگان را مسخر داوود کردیم که همراه او تسبیح خدا رو میگفتند...(انشاالله تو سوره ص یه توضیحی درباره مناجات حضرت داوود و طبیعت خواهم گفت... خودم هروقت بهش فکر میکنم... تمام وجودم به لرزه می افته...) , ساختن زره را به او آموزش دادیم تا در جنگها شما را حفظ کند... خدا رو شکر نمیکنید... , باد تند هم مسخر سلیمان بود و او را به سرزمینهای پربرکت میبرد, گروهی از جن ها هم مسخر او بودند که برایش غواصی و کارهای دیگه میکردند(مفصلش تو سوره  ص  و  سبأ...) (78-82)

- نجات ایوب(ع) از رنج و سختی (83-84)

- اسماعیل و ادریس( پدربزرگ نوح, اولین کسی که با قلم نوشت...) و ذاالکفل(یکی از پیامبران بنی اسرائیل یا لقب الیاس) (علیهم السلام) همه صبور بودند...(85)

- حضرت یونس(ع): (نماز غفیله ای ها این ایات رو حفظند...) ذاالنون یعنی صاحب ماهی بزرگ (نهنگ) خشمگین از میان قومش رفت و فکر میکرد ما براو سخت نمیگیریم بعد در ان ظلمت فریاد زد... خدایا! جز تو معبودی نیست منزهی تو و من از ستمکاران بودم... (من ستمکار بودم... من... من... پیامبر می فرمایند, یکی از نامهای خدا که هرکس او را با آن نامها بخواند به اجابت میرسد و هروقت با آن چیزی را طلب کند به او میدهد, دعای حضرت یونس است... ... ... لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین... خدایا,خدایا, خدایا...[گریه]), دعایش را مستجاب کردیم و از غم نجاتش دادیم اینطوری مومنان رو نجات میدیم.................... (87-88)

- به زکریا و همسرش یحیی (علیهما السلام) دادیم چون: برای نیکوکاری پیشرو بودند و به ما خوف و رجا داشتند و برای ما خاشع و متواضع بودند...(89-90)

- زنی که دامن خود را پاک نگه داشت... (دوباره میگم این اصطلاحات قرآن یعنی در معرض خطر بوده, خیلی هم بوده...) از روح خود در او دمیدیم و او و فرزندش مسیح را برای جهان نشانه قرار دادیم...(91)

- (نمیدونم مطمئن نیستم ولی قرائت فکر کنم عبدالباسط رو از این ایات اونقدر دوست دارم که خدا میدونه...) (ایات آخر سوره که از 101 هم شروع میشه...)

- در زبور بهد از ذکر (اینجا یعنی تورات) نوشتیم که... بندگان صالح من وارث (حکومت) زمین خواهند شد.... ای خدا... انشا الله... این ابلاغ روشنی برای عبادت کنندگانِ... ( 105-106)

 

 

سوره حج

- زلزله روز قیامت باعث میشه مادران شیرده کودکانشون رو فراموش کنند و هر بارداری جنین خود را بیندازد و مردم رو مست میبینی در حالیکه مست نیستند بلکه عذاب خدا خیلی شدیده... (2)

- 7 مرحله حیات آدم: خاک, نطفه, خون بسته شده, شبیه گوشت جویده شده, نوزاد تازه متولد شده, جوانی, پیری... مثل زمین... (85)

- بعضیها خدا را فقط با زبان میپرستند, وقتی دنیا بهشون رو کنه و نفع و خیر بهشون برسه حس اطمینان پیدا میکنند اما تا به عنوان امتحان مصیبتی بهشون برسه دگرگون میشوند و به کفر رو میارن...اینطوری هم دنیا رو از دست میدن و هم آخرت رو و این زیانی مشخص است...(11)

- هر کس فکر میکنه خدا,پیامبرش رو در دنیا و اخرت کمک نمیکنه (و بخاطر این خیلی عصبانیه و میخواد که هرکاری که میتونه انجام بده) یه ریسمان وصل کنه و سقف و خودش رو حلق آویز کنه,بعد ببینه یه کمی از خشمش با این کار کم میشه یا نه...(15)

- 6 مذهب... اسلام, یهود, صابئی(پیروان حضرت یحیی), نصارا, زرتشت و مشرکان... خدا روز قیامت بینشون داوری میکنه و حق رو از باطل جدا میکنه... (17)

- (اگه میخواستم از تفسیر بگم..., درباره دستبندهای طلا و نقره و مروارید تو بهشت توضیح میدادم... نمیخوام بگم که... ...) (18)

- آغاز آیات حج... مسجد الحرام برای ساکنان مکه و مسافران کاملا باید مساوی باشد...(از هر نظر...), خدا اول مکان کعبه رو مهیا کرد بعد به ابراهیم دستور نبای او را داد... اولین دستور هم بعد از دوری از شرک, حفظ پاکیزگی است..., مردم پیاده و سواره از هر دره ای به سمت حج روان شوند تا نافع مختلف اون رو ببینند... ,حلق و قصر و نذرو طواف نساء..., (تاکید بسیار زیاد خدا در این سوره بر روی قربانی است... بهترین حیوان با ذکر نام خدا در محل مخصوصش کشته شود... و بعد خدا چنان تأکیدی به نقش این حیوان کشی در ایمان فرد و اقتصاد جامعه میکند که غیر قلبل انکار است... قربانی... (هیج نشانه ای برای رمز گشایی هم در نص صریح ایات وجود نداره فقط پر است از تکرار...), آخر هم میگه خون و گوشت اینها به خدا نمیرسه چیزی که به او میرسه, تقوا و پرهیزکاری شماست... (دیدید برخی قربانی میکنند بعد خونش رو به پلاک ماشین یا در رو دیوار میمالند... این آیه جوابشون رو میده... لازم نیست به خدا نشون بِدی خدا نیتت رو دیده...) (25-37)

- اولین مجوز جهاد به مسلمانان...(39)

- چه بسیار ... بئرٍ معطلهٍ   و قصرٍ مشید.......... چاه پر آب بی صاحب  و  قصرهای مستحکم و مرتفع...  (امام صادق و  امام کاظم علیهما السلام میفرمایند: چاه اب بیصاحب, امام خاموش و قصر محکم بلند امام ناطق است...) (45)

- اگر در زمین سیر کنید, دلهایی خواهید داشت که با آن میبینید... و گوشهایی که با آن میشنوید.... (چشمها در واقع کور نیست بلکه دلهایی که در سینه هاست کور است...) (46)

- هر امتی عبادت خاص خودش رو داره . دلیلی نداره سر تفاوتهای بین اونها با هم نزاع کنید... اگر هم بحث کردند بگید خدا بهتر میدونه و روز قیامت هم درباره ما قضاوت خواهد کرد... (67-69)

- هنگامی که ایات روشن ما برای آنها خوانده میشود, حالت انکار رو تو چهره کافران میبینی. چیزی نمانده که با مشت به آنان که آیات را میخوانند حمله ور شوند...... خبر بدتر بهتون بدم؟؟؟ آتش دوزخ که به کافران وعده داده شده که بدترین جایگاه است...(72)

- یک مثال فوق العاده... مگس..........., کسانی را که غیر از خدا میخوانید هرگز نمیتوانند مگسی بیافرینند,حتی اگر برای این کار دست به دست هم بدهند, و اگر مگس چیزی را از آنها برباید, نمیتوانند آنرا باز پس بگیرند, هم این طلب کنندگان ناتوانند و هم آن مطلوبان( عابدان و معبودان...) ... (73)


- خدا/ ابراهیم, شما را مسلمان نامیدند...(78)


 

خب, هدیه و صلوات امروز از ما, تقدیم میشود به باب الحوائج کوچولوی امام حسین, حضرت علی اصغر علیهما السلام[قلب]...  عزیز دلم, با انگشتای نازت,گره دلم رو باز کن...[گل]

  • ۹۶/۰۳/۲۲
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی