چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

شهد رمضان (حزء 26)

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره های احقاف, محمد(ص), فتح, حجرات, ق و  ذاریات تا آیه 30


- سفارش به احترام به پدر و مادر و یادآوری سختیهایی که مادر کشیده... به سختی حمل کرده, به سختی بر زمین گذاشته, طی 30 ماه... , ... حالا بزرگ شدی, قوی شدی, تا 40 ساله شدی... براشون دعا کن... و برای بچه هات... و برای خودت... (یه نکته مهم اینجاست, اون هم 30 ماه بارداری و شیردهی است..., برای یک بچه معمولی 9 ماه بارداری و 24 ماه شیردهی طول میکشد. حالا 3 ماه کم داریم..., خدا برای برخی از زمان بارداری کم میکنه... کسانی که شش ماهه بدنیا می آیند و زنده هم می مانند... (ابن عباس روایتی گفته که,  اگر مدت بارداری زن 9 ماه باشد باید 21 ماه شیر بدهد و اگر 6 ماه باشد 24 ماه...)  (15)

- کسانی که بهترین اعمالشان را قبول میکنیم..... (یعنی چی؟؟؟؟ یعنی بهترین نماز عمرت کِی و کجا بوده؟ یادته؟ یا بهترین روزه, یا بهترین انفاق یا یا یا ... ؟ اوضاع بقیه چطوریه؟؟؟ خب, حالا خدا میگه اگه بچه خوبی باشی برای والدینت و دعا هم بکنی و  به سمت خدا هم برگردی, خدا این کارهای خوب رو نگه میداره... بعد بقیه رو میکشه بالا تا به سطح اونها برسه... بهد حساب میکنه, جایزه میده... همه چیز میاد بالا و یکدست خوب میشه... عالی میشه.... به این میگن کرامت...)  (16)

- اما کسی که با والدینش بد برخورد کنه, عذابی مثل عذاب گذشتگان سرش میاد... (17-18)

- قصه قوم عاد در سرزمین احقاف, به هود گفتند اومدی با دروغهات ما رو از خدایانمون برگردونی, اگه راست میگی عذاب بفرست..., یه ابر سیاهی به سمت شهرشون اومد, ذوق کردند فکر کردند ابر بارونه اما حامل تندباد و عذاب دردناکی برای اونها بود, هلاک شدند در حالیکه قدرتی که خدا به آنها داده بود هرگز به قوم دیگه ای نداده... (21-28)

- ایمان قوم جن, چندتاشون فقط چند آیه شنیدند, همین, بعد رفتند به قومشون خبر دادند, گفتند یه چیزیه شبیه کتاب موسی..., هدایتگره, بعد برای پیامبر تبلیغ کردند که بیایید بهش ایمان بیارید تا گناهانتون بخشیده بشه و از عذاب رها بشید... ( اینها دیگه تو قرآن نیست اما بعد میان دسته جمعی ایمان میارن, بعد پیامبر امام علی(ع) رو میفرستند بینشون تا بهشون احکام و قرآن و اسلام رو آموزش بدهند...) (29-34)

- مثل همه پیامبران اولوالعزم, صبوری کن... (35)

 

سوره محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)

- کارهای خوب, با کفر نابود میشه... هیچی... (1)

- با ایمان به خدا و کارهای خوب و ایمان به قرآن, گناهها بخشیده میشه, کارها هو درست میشه... (آدم خوبی باشه خدا چرخ زندگیتو خوب میچرخونه...) (2)

- تو میدون جنگ وظیفه چیه؟؟؟ پاسخ در آیه(4)...

- اگه به خدا کمک کنی, خدا هم کمکت میکنه... قدمهات رو هم استوار و محکم میکنه (7)

- خدا مولای مومنان است اما کافران مولا ندارند... (11)

- کافران تو دنیا مثل چهارپاها میخورن...(12)

- واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای, آیه نهرهای بهشتی...  (بیشتر اوقات, خودم از اینکه به یه آیه میرسم, شوکه میشم... جیغم در میاد, مثل الان...) توصیف بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده اینطوریه..., در آن نهرهایی از آب صاف و خالصه که بدبو  و مونده نشده, و نهرهایی از شیر که طعم آن عوض نشده, و نهرهایی از شراب که باعث لذت نوشندگان میشه, و نهرهایی از عسل مصفا..., و برای آنها از تمام میوه ها وجود دارد, و آمرزش خدا... ... ... , حالا اینها شبیه کسایی هستند که همیشه تو جهنم هستند و آب جوشان بهشون میخورند طوری که امعاء و احشاءشون از هم میپاشه... ... ...(تفاسیر عرفانی توضیحات مدهوش کننده ای درباره این نهرها دارند...) ( خب, اول بگم, از این به بعد یه کم از معنی ظاهری برخی ایات فاصله میگیرم... به خصوص آیات توصیف بهشت... اولا یه قاعده کلی هست اونم اینکه "آب" میتونه تعبیری لطیف و مادی شده از علم مطلق و البته ولایت باشه... (خواهش میکنم توضیحاتش بمانه به مطالعه خودتون... برخی چیزهایی که مینویسم واقعا نیاز به یه اطلاعات حداقلیِ قبلی از عرفان داره... میدونم برخی رفقا خیلی هم حرفه ای هستند, پس این زبان اَلکَن من رو جدا ببخشید...) حالا بر اساس این تعبیر که آب علمه... خوب پس تو بهشت همش مجالس علمی برپاست (جاری است) اونم با بهترین معلمها... و حالا خدا تو این آیه, چهارتا تا از این طبقات علمی(منظورم مشخصا پایه تحصیلی است...) رو نام میبره, اولی شیر... کلاس اول برای ورودی های جدید که آدمهای خوبی بوده اند, قبلا به یه حدی از آمادگی رسیده اند اما تحمل سطوح بالا رو ندارند (علوم شرعی و حکمت عملی) , بعد آب..., این کلاس عمومی تره, البته پایه اولی ها کمی باید بیان بالا (علم و معرفت حقه الهی)مربوط به مرحله قلب است... , بعد عسل... ذوق اولیه, لذتهایی که از دریافتهای خاص عالم بالا ایجاد میشود پایه سوم است..., آخر هم شراب..., برای بالغین تشکیل میشه, سطح کلاس خیلی بالاست... ظهور انواع محبت به خدا, مربوط به مرحله روح است... همین...)  (15)

- کسانی که هدایت یافته اند...(راه رو درست پیدا کرده اند) ,خدا هم به هدایتشان می افزاید( تو مشکلات مسیر کمک میکنه) و روح و توفیق تقوا و پرهیزکاری بهشون میده...(17)

- اشراط الساعه... نشانه های قیامت/ ظهور...[چشمک]  آمده...  (آنقدر تفسیر و روایات مختلف در این باره زیاده که خدا میدونه, فقط برخی از اونها : بعثت پیامبر, شق القمر, شیوع بسیاری از گناهان, قیام حضرت مهدی(عج), (و روایت جالب سلمان... که خیلی طولانیه ولی اگر گیر آوردید بخونید, شاید بعدها (اگه یادم بیندازید) بذارم روی وبلاگ...) (یه چیز مهم دیگه اینکه نگید اووووَه از زمان پیامبر 15 قرن میگذره پی قیامت یا ظهور کو؟؟؟ در این جور مواقع لطفا زمان رو از جهت خدا ببینید, مثلا از زمان خلقت زمین تا حالا چقدر گذشته؟ (7 میلیارد سال) خب از زمان پیامبر چقدر گذشته؟ (1442 سال) میبینید چه نزدیک شد... حالا چقدر مونده تا ته دنیا؟؟؟ (نمیدونیم...) پس نگیم زود شد... , دیر شد...  (18)

- آیا در قران تدبر نمیکنند, یا بر دلهاشون قفل زده شده؟؟؟؟؟(24)

- هرکی حق براش روشن شد, اما محل نذاشت و پشت کرد..., شیطون بهش مسلط میشه, هم کارهای بدش رو براش جلوه میده و هم با آرزوهای طولانی و دور ودراز گولش میزنه... (25)

- کسایی که کاری رو که خدا رو عصبانی میکنهآ انجام میدن و از کارهایی که دوست داره بدشون میاد... اولا همه کارهای خوب دیگه شون هم از بین میره, بعد هم فرشته ها موقع مرگ به شدت تازیانه شون میزنند... (27-28)

- کسانی که تو دلشون مرض وجود داره... فکر کردند خدا کینه هاشون رو آشکار نمکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما اگر بخواهیم میتونیم به تو نشون بدیم تا قیافه هاشون رو بشناسی, گرچه الان هم از طرز حرف زدنشون میشناسیشون... خدا کارهاتون رو میدونه.... (یه حدیث معروف هست که اصحاب پیامبر, منافقان رو از بغض و کینه ای تو لحن حرف زدنشون به علی بن ابیطالب داشتند, خوب میشناختند...)  (29)

- حتما حتما حتما, همتون آزمایش میشید... تا صابران و مجاهدان واقعی معلوم بشن... (خدا که میدونه,برای معلوم شدن به خودشون و دورو وریاشون... (آیه اول سوره عنکبوت...) (31)

- هرگز سست نشید, هرگز دشمن رو به صلح ذلت بار دعوت نکنید... شماها برترید..., خدا هم با شماهاست..., از ارزش و ثواب اعمالتون هم هیچی کم نمیکنه... (35)

- وقتی خدا میگه انفاق کنید, برای خودتون میگه, وگرنه او که بی نیازه, شماها نیازمندید, اگه از دستور خدا سرپیچی کنید,خدا یه گروه دیگه ای رو جاتون میاره که مثل شماها نیستند... (روایات میگن منظورِ خدا, ایرانی ها ست.... دیگه برو تا تهش... حال کردی... پس توی راه باش و بمون...[گل])  (38)

 

سوره فتح

- اول بگم که این سوره, محبوبترین سوره برای پیامبر (ص) است..., طبق روایات و اکثر تفاسیر, این فتح بزرگ که وعده اش داده شده, صلح حدیبیه است... (حتما باید ماجراشو بدونید تا این آیات رو بدرستی درک کنید... کاش میشد اینجا توضیح داد...), این صلح ظاهری بین پیامبر و کفار مکه در سال 6 هجری فایده های خیلی زیادی برای مسلمان ها داشت که آخر هم منجر به فتح مکه شد... .

- گناهان گذشته و آینده پیامبر و ارتباط آنها با صلح حدیبیه؟ هر تفکر جدید حقی, دشمن زیاد دارد, و دشمنان هم همه تلاششون رو میکنند تا چهره رهبران اون تفکر و خود تفکر رو مخدوش نشون بدهند که مردم رغبتی به نزدیک شدن به اونها نداشته باشند, کوچکترین کاری که میکنند تهمتهای فراوان و همه جوره ایست که به آن میزنند و گناهکارش میدانند, این رو درباره بحث همه پیامبران با مخالفان زمان خودشون داریم... حالا باید یه اتفاقی بیفته که این چهره خراب شده توسط دشمنان پاک بشه, خدا با این ماجرای صلحنامه و اتفاقاتی که در حاشیه و متن اون افتاد, چهره پیامبر رو از هرچه تهمت در گذشته و آینده زندگی به ایشون زده بودند پاک کرد... , امام حسین رو هم که خودتون میدونید و حتی صلح امام حسن... هرکدوم یه جور رسواگری دشمنان است و معرفی پاکیِ خودشان... (2)

- خدا, کسی است که, آرامش را به دلهای مومنان فرود می آورد..., ایمان بر ایمانشان افزود... لشکر اسمانها و زمین دست خداست..., خدا دانا و حکیم است... (به به,  به به ... ... ...) (4)

- (این رو فقط برای خودم مینویسم تا یادم بمونه... بعد از جلسه دیشب با ...[قلب]) ما تو را به عنوان گواه..., بشارت دهنده..., و بیم دهنده... فرستادیم... ... ... تا به خدا و پیامبرش... ایمان بیاورید و ازش دفاع کنید..., و او را بزرگ دارید..., و صبح و شام خدا رو تسبیح گویید...  (الهی قربونت برم خدا که به باورمون افزودی و یقینمون رو محکم کردی... مرســـــــــــــــــــــی...[بوسه]. ما عهد بسته ایم... تو هم کمکمون کن...) (8-9)

- کسی که با تو بیعت میکنه,در واقع با خدا بیعت میکنه...., دست خدا بالای همه دستهاست... , هرکس پیمان بشکنه, به ضرر خودشه, هرکس هم که به عهدی که با خدا بسته وفا کنه, به زودی پاداش عظیمی به او خواهد داد... ... ... (10)

- آیاتی درباره آنان که بهانه آوردند و همراه پیامبر نرفتند... بعد هم گمانهای بد کردند, و اینکه دراینده هم باز دچار این امتحان خواهند شد مواظب تصمیم گیری هاشون تو لحظات حساس باشند که بهشت و جهنمی بودنشون رو معلوم میکنه... (11-17)

- خدا از مومنانی که زیر درخت با تو بیعت کردند, راضی است... ( جدی باید قصه ش رو بخونید تا متوجه اهمیت این بیعت خاص (بیعت رضوان) بشید... خدا چه وعده هایی به این گروه میده...) (18)

- برخی برکات صلح حدیبیه: بدست آوردن غنائم بسیار در اینده (خیبر),  دستِ آزار دشمن از سرتون برداشته شد, غنائم و فتوحات غیر ممکن و خیلی عظیم بعدی که در حالت عادی قادر به بدستآوردن آنها نبودید... (19-24)

- دلیل صلح حدیبیه؟؟؟ رحمت واسعه خدا به همه مومنان امروزی و اینده ای که هنوز متولد هم نشده اند... با وجودی ستم مهای بسیار کفار اما اگر وارد جنگ می شُدید یه عده مومن یا آدم بیگناه صدمه می دیدند... اگر اینها از هم جدا بودند, حتما خدا بدها رو دچار عذاب دردناکی میکرد... (25)

- رؤیای صادقه پیامبر...: خواب دیدند همراه یارانشان به عمره مشرف شده اند... اما آن سال نشد, صلح حدیبیه اتفاق افتاد و این ایه وعده تحقق رویا رو به پیامبر میده و میگه که خدا چیزهایی رو میدونست که شما ها نمیدونستید, در این تأخیر حکمتی بود... (27)

- به به آیه آخر سوره فتح... یادتونه درباره ارتباطش با قیام و شخصیت مختار نوشته بودم...[قلب]

بهترین و جامعترین توصیف مؤمن واقعی را بیان کرده است. چنین فردی باید شامل تمام ویژگی های ذکر شده در آیه باشد و گرنه طی هر مرحله, از این گردونه خارج می شود. و این سیر هم تدریجی و تکاملی است: محمد(صلی الله علیه و آله) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند بسیار سخت گیر و سخت دل با کفار و بسیار مهربان بین خودشان هستند. می بینی آنها را دائماً که در حال رکوع و سجده اند و فضل و رحمت و خشنودی خدا را می طلبند. نمایان و هویداست در چهره هایشان(و وجودشان) اثر نورانیت(وجود و دلشان). این وصف حال آنهاست که در تورات شرح داده شده است. و در انجیل شبیه دانه ای (توصیف شده اند که) براورد جوانه اش را سپس آنرا محکم کند تا به تدریج قوت گیرد و بر پای خود بایستد.(این سرعت رشد و بالندگی) کشاورزان را به تعجب وا می دارد. تا (خدا) بوسیله آنها کافران را به خشم بیاورد. خداوند وعده کرده که هر کس از آنها که در ایمان خود ثابت قدم باشد و کارهای نیکو انجام دهد, گناهانشان را ببخشد و اجر بسیار بزرگی عطایشان کند.

 

 

سوره حجرات

- درباره دلیل نزول ایات ابتدایی این سوره چندین نظریه وجود داره, اما فکر کنم طبیعی باشه که من مخاطب آیه اول و دوم رو عمرو ابوبکر... بدونم (دلیلم هم آیه "از پشت حجره ها بلند صدایت بزنند" هست و اینکه مسلمانها پشت حجره چکار داشتند مگر اینکه دخترها شون همسر پیامبر باشند و اینها تو خونه رفت و آمد داشته باشند... )  و مخاطب ایه سوم رو امیر المومنین(علیه السلام)... میدونم. در هر حال ماجرای جلو زدن از دستورات و نظر پیامبر و بالابردن صدا در حضور ایشون به شدت نهی شده و در عوض آرامش در رفتار و صدا در حضور پیامبر نشانه تقوای خالص و درونی فرد معرفی شده و تأیید شده است... (1-5)

- این ایه درباره ولید بن عقبه نازل شده... معرف حضورتون که هست... . تو امام علی(علیه السلام) خوب باهاش اشنا شدید... و جالبه که قرآن او رو "فاسق" خطاب میکنه...

پیامبر دنبال یه مأموریتی میفرستنش, بدون تحقیق خبری رو میده که اگر بهش توجه میشد خون کلی آدم بیگناه الکی و به اشتباه ریخته میشد... خدا هم اینطوری توبیخش میکنه... نتیجه گیری آیه اینه که, وقتی یه نفر براتون معلوم الحاله, به حرفها و خبر ها و کارهاش سریع اعتماد نکنید. حتما تحقیق کنید... (6)

- خدا با دلهاتون یه کاری کرده ,که قلباً ایمان رو دوست دارید و از کفر و فسق و گناه بیزارید... هرکس اینطوری باشه, راه یافته است... این فضل و نعمت خداست که بهتون داده...   (7-8)

- وقتی بین دو گروه مسلمون جنگ شد, وظیفه بقیه چیه؟؟ با ظالم بجنگند تا کوتاه بیاد اگه برگشت بر اساس عدالت صلح کنید, خدا عدالت رو دوست داره... مومنان با هم برادرند... (9-10)

- 6 کار بد و ممنوع و گناه: مسخره کردن, طعنه و عیب جویی, القاب بد, سوء ظن و ظن بیجا, تجسس, غیبت  (میشه درباره هرکدوم کلی نوشت... اما من میخوام فقط روی غیبت خیلی تأکید کنم... خیلی گناه بزرگیه ها... خیلی ... اگه واقعا حد بزرگی و بدی ش رو میدونستیم, هرگز بهش نزدیک نمیشدیم, هرگز... خدایا ما رو از شر دیو غیبت رها کن... به حق روزهای آخر ماه عزیزت...) (11-12)

- پدر و مادر همتون یه نفر هستند... تفاوتهای ظاهری فقط برای شناختن همدیگه است... اونی پیش خدا عزیز تره, که مومن تر باشه...  (13)

- گفتند ایمان آوردیم, بگو نه, شماها ایمان نیاوردید, بگید اسلام آوردیم, چون هنوز ایمان وارد قلبهاتون نشده... (رفقا, چندتامون مؤمنیم؟؟؟؟ چندتامون مسلمونیم؟؟؟؟)  (14)

- مؤمن کیه؟ کسی که به خدا و رسولش ایمان آورده, بعد هم هرگز شک و تردید به خودش راه نداده, بعد هم با جان و مالش در راه خدا جهاد کرده, اینان که راست میگن... ... ... (15)

- (وااااای این آیه ها خیلی باحالَن... تا حالا پیش اومده یه عمل عبادی رو در حالتی انجام بدید که خیـــــــــــلی سخت بوده؟؟؟ مثلا بی سحری روزه گرفتید توی یه روز خیلی داغ و بعد هم مجبور شدی بدویی دنبال کار یه بنده خدا تا کارش رو راه بیندازی (بی منت) و خلاصه پدرت دراومده... حالا شب سر افطار خسته و کوفته و مرده, سر خدا منت میذاری... خداااااااااااا ببین چه کردم... جایزه یادت نره... این آیه برای امثال این آدمها نازل شده...) خدا رو از ایمانتون خبر دار میکنید؟ او از هر آنچه که در آسمانها و زمین هست خبر داره... بعد هم سر تو (پیامبر (ص)) منت میذارن که مسلمون شدن, خدا باید سرتون منت بذاره که به سوی ایمان هدایتتون کرده, خدا غیب آسمانها و زمین رو میدونه...  (16-198)

 

سوره ق

- گاهی به آسمان نگاه کن, به بنایش, به ستاره ها,به اینکه هیچ ناموزونی ای درش نیست... (6)

- و به زمین, و کوهها, و گیاهان, و باران, و رویش انواع گیاهان, و زنده شدن زمین نگاه کن... درس بگیر... (7-11)

- ما انسان را آفریدیم.... از وسوسه های دلش آگاهیم.... ما از رگ گردن/قلب (شاهرگ)ش به او نزدیک تریم... ... ... (16)

- کمترین سخنان شما را هم مینویسند... (17-18)

- یه صفتی رو خدا بارها و بارها تو قرآن نکوهش میکنه که برای من خیلی جالبه... کسی که به هردلیل خودش کار خیر نمیکنه, حالا هر جور کار خیری, یا نمیتونه نداره یا نمیخواد به هر دلیل... , خب,... حالا مانع بقیه هم میشه... نمیذاره بقیه کار خیر بکنن, رأی شون رو میزنه, بدگویی میکنه و ... خدا خیلی این جور آدمها رو دوست نداره,خیلی... "منّاعٍ للخیر..."  (25)

- (تصور این صحنه هم وحشتناکه...) روزی که به جهنم میگیم, پُر شدی؟؟؟ میگه بازم دارید؟؟؟؟ (سیرمونی نداره.... پناه بر خدا... ) (30)

- باز آیه نزدیک شدن بهشت... "ازلفت الجنه..." ... (31)

- در بهشت براشون هرچی, هرچی, هرچی, هوس کنند هست... تازه نزد ما چیزهای اضافه تری هم هست... (به قول سارا, بهتره هیچی هوس نکنی, چون هرچی بگی بهترش هم هست... بذار خودشون بدن...) (35)

- اقوام قوی و کشور گشای قبلی رو هلاک کردیم... شما ها که هیچی نیستید... تو این ماجرا تذکری هست برای کسایی که عقل دارند, یا خوب گوش میکنن, یا با دقت و حضور قلب ماجرا رو دنبال میکنند... (36-37)

- صبر + همه نمازها و نوافل (39-40)

- (من میخوام بدونم, آخه واقعا, شدت مطابقت این آیات با وقایع ظهور و رجعت رو کی میتونه منکر بشه... حالا قیامت جای خودش...) (41-45)

 

 

سوره ذاریات

- قسم به بادها و ابرها و حرکت کشتی ها و فرشته ها... وعده ای که بهتون داده شده واقعیه... حتما روز قیامت برپا میشه... (1-6)

- تا حالا عکسهای شفقهای قطبی رو دیدید؟ اگه از نزدیک دیده باشید که چقدر خوشبختید... فکر میکنید مردم اونروز حجاز هم به عرضهای بالا رفته بودند؟ اما خدا به این چین و شکنهای آسمون قسم میخوره... (7)

- مرگ بر دروغ پرداز, دروغ ساز, دروغ گو... (10)

- محسنین؟؟؟ کمی از شب رو میخوابند... سحر ها استغفار میکنن, از اموالشون یه حق مشخصو معینی رو برای محرومان قرار دادن (16-19)

- در زمین برای اهل یقین نشانه هایی است... و در خودتان.... و در اسمان.... نمیـــــــــــبیـــــــــــــــنیــــــــــــد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟  (20-21)

- قسم به پروردگار آسمان و زمین, اینها همه حقه, مثل اینکه الان دارید حرف میزنید.... (الان لطفا یه چیزی بگید... مثلا بگید سلام... خب ,الان چیزی گفتید؟؟؟ مطمئنید؟؟؟ شک ندارید؟؟؟؟ مطمئن ِ مطمئن؟؟؟؟؟ خب, هینجوری مطمئن باشید حرفهای خدا واقعیه... همینجوری... با همین اطمینان... ) (23)

- قصه مهمونهای گرانقدر ابراهیم رو شنیدی؟ (شنیدی دیگه ,پس من دوباره نمیگم. همون ماجرای گوساله بریان و ترسو خبر اسحاق و مأموران عذاب قوم لوط و ...  (بقیه جزءبعد...)) (یه عبارت اینجا خیلی باحاله... ساره جیغ زد و زد تو صورتش... خیلی واقعی خدا حالش رو توصیف کرده...) (24-30)

 

 

به به,هدیه صلوات امروز به دو یار باوفا و عموی مهربان و حامی مقاوم پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) جناب ابوطالب علیه السلام و جناب حمزه سید الشهداء علیه السلام است... . چقدر آنها را دوست دارم...  [گل][قلب]

  • ۹۶/۰۳/۳۱
  • narjes srt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی