چهارشنبه

مشخصات بلاگ

روز چهارشنبه به نام حضرت موسى بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادى علیهم السلام است.در زیارت آن بزرگواران بگو:
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا نُورَ اللَّهِ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِینَ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکُمُ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا إِبْرَاهِیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى یَا مَوْلایَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ مُتَضَیِّفٌ بِکُمْ فِی یَوْمِکُمْ هَذَا وَ هُوَ یَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِآلِ بَیْتِکُمُ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

بایگانی
پیوندها

"ح" vs "خ"

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۳ ب.ظ

سلام

دیشب کشف کردم که یاس نمیتونه حرف ح/ه رو تلفظ کنه.

بسته به جای این حرف در کلمهف اون رو حدف میکنه یا "خ" تلفظ میکنه.

حالا از کجا فهمیدم؟

یه شامپو دارم که عکس باب اسفنجی روش هست و یابه عنوان اسباب بازی ازش استفاده میکنه. چون من از این موجود خوشم نمیاد، و چون داره به شدت میخنده، بهش میگم:  happy   هروقت یاس اینو میخواست میگفت: خپی!  من نمیفهمیدم. دیشب یهو حواسم به این جلب شدو شروع کردیم اسمهایی که توشون حرف ح/ه داره رو میگفتیم که تکرار کنه. و کاسکو کوچولو هرچی رو تکرار میکرد صدای جیغ و خنده ی ما بلند میشد...

خپید / خسن / خسین/ متی/ اما...

یهو مریم اسم تو رو آورد... عااااخ....

فقط چشمهام چهارتا شد و نگاهش کردم.. تکرار کرد.. و یاس، اسمتو درست گفت...

و من...

مُردم...


پی نوشت:

امشب این بازی رو با فاطمه هم انجام دادیم و نتیجه مشابه بود.


  • ۹۶/۰۹/۱۷
  • narjes srt

نظرات  (۱)

سلام
آقای کارپسند ایرانه؟
حالش خوبه؟
دیشب خوابشو دیدم 
از صوب که بیدار شدم حالم بده
بعد از اینهمه سال دیدمش... خود خودش بود
خیلی نگرانشم
بعد از مدتها دوباره سرچ کردم ببینم میتونم پیداش کنم یا نه، که وبلاگ شمارو پیدا کردم.
ولی پست هاتونو خوندم نگران تر و بدحال تر شدم

اگه خبری از حالش دارید به منم بگید خواهش میکنم
پاسخ:
سلام
خیر باشه
فکر میکنم منو خوب میشناسی و من تو رو...
آقای کارپسند الان خیلی خوبه.
پریروز باهاش حرف زدم.
ایمیلت رو چک کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی